Hybride werken Mireille Beumer

Inspiratiesessie:
Winnende Tactieken voor Online Meetings

Saaie, lange online sessies
Veel zenden, weinig interactie
Collega’s die ondertussen iets anders zitten te doen
Lange online dagen met weinig afwisseling
Weinig tijd om je eigen werk ‘echt’ goed te kunnen doen

Heb jij ook last van die eenheidsworsten, online meetings die er allemaal hetzelfde uitzien en ook zo smaken? Dat maakt je dag niet erg inspirerend. Alles op dezelfde manier en met dezelfde insteek.

Tijd om hier iets aan te doen!

 

Volgende online inspiratiesessie:

20 mei 08.30 – 10.00 uur

Leer van anderen en doe veel nieuwe inzichten op

Iedere derde vrijdag van de maand organiseer ik de inspiratiesessie ‘Winnende Tactieken voor je Online Meetings’. Verwacht geen training, verwacht wél veel interactie. We gaan ervaringen uitwisselen en leren van elkaar.

Iedere maand staat een ander onderwerp centraal. In mei is dat Asynchroon Werken. Binnenkort lees je hier precies wat we tijdens deze inspiratiesessie gaan doen!

 

Asynchroon werken

Het is zo belangrijk dat we anders gaan werken in dit hybride tijdperk. Ik blijf het benadrukken. Want we blijven steeds weer met elkaar in die meetings kruipen. Alles maar bespreken en afstemmen. En na zo’n meeting vraag je jezelf af: wat doe ik hier eigenlijk? Wat heb ik in te brengen? En kom je er ’s avonds achter dat je eigen werk nog niet klaar is.

Werken op je eigen tijd, informatie delen op de momenten dat het jou uitkomt, Dat noemen we asynchroon werken. Asynchroon samenwerken is de cruciale factor om van hybride samenwerken een succes te maken.

Misschien klinkt het wat ingewikkeld, dat asynchroon werken. Dat is het niet. Het betekent dat teamleden hun werk niet op hetzelfde moment uitvoeren. Ze hebben andere manieren om elkaar op de hoogte te houden en activiteiten met elkaar af te stemmen. 

Mireille Beumer Facilitator

Het betekent niet dat je je werk niet meer doet, of dat je niet meer communiceert of samenwerkt. Wel verander je de manier waarop je je bijdrage levert. Je verandert je manier van communiceren. Door te lezen en te schrijven in plaats van te spreken en luisteren. Je werkt nog steeds samen, alleen op een ander moment.

Echter, in de praktijk zijn we nog niet zover. We doen nog steeds alles het liefste tegelijkertijd en op hetzelfde moment. We zitten eindeloos in meetings, dag in, dag uit.

Dat kan, nee, dat moet anders. Vind je niet? 

Op vrijdag 20 mei gaan we met elkaar in gesprek en ontdekken hoe je met de introductie van asynchroon werken, de samenwerking en productiviteit verbetert. We zoeken antwoorden op vragen als:

Mireille Beumer Faciliteren facilitator procesbegeleider procesontwerp deelnemers voorbereiding meeting samenwerken training workshops lastige deelnemers werkvormen betrokkenheid

Hoe kun je het asynchroon werken in je organisatie toepassen?

Mireille Beumer Faciliteren facilitator procesbegeleider procesontwerp deelnemers voorbereiding meeting samenwerken training workshops lastige deelnemers werkvormen betrokkenheid

Hoe start je hiermee in je organisatie?

Mireille Beumer Faciliteren facilitator procesbegeleider procesontwerp deelnemers voorbereiding meeting samenwerken training workshops lastige deelnemers werkvormen betrokkenheid

Hoe stimuleer je je teamleden om asynchroon te werken?

Mireille Beumer Faciliteren facilitator procesbegeleider procesontwerp deelnemers voorbereiding meeting samenwerken training workshops lastige deelnemers werkvormen betrokkenheid

​Wanneer gebruik je het wel, en wanneer niet?

Mireille Beumer Faciliteren facilitator procesbegeleider procesontwerp deelnemers voorbereiding meeting samenwerken training workshops lastige deelnemers werkvormen betrokkenheid

Wat zijn goede voorbeelden en succes stories?

Mireille Beumer Faciliteren facilitator procesbegeleider procesontwerp deelnemers voorbereiding meeting samenwerken training workshops lastige deelnemers werkvormen betrokkenheid

En wat kunnen we hiervan leren?

Je gaat naar huis met veel tips over het inzetten van asynchroon werken.

Let op, dit is GEEN training. Je krijgt geen kennis op een dienblaadje aangeboden. De kennis zit in de deelnemers en daar maken we gebruik van. Dat betekent dat uitwisselen, ervaringen delen en van elkaar leren in deze sessie centraal staat. Je gaat dus zelf aan de slag. En je verlaat de digitale ruimte om 10.00 uur met bakken inspiratie!

Zie ik je op vrijdag 20 mei? Je kunt je hier aanmelden.

Ennuh, het event is gratis, maar er is één regel. Als je zegt dat je er bent, dan ben je er ook. (Natuurlijk kan er iets tussenkomen, maar meld je dan even af!)

Wanneer, hoe laat en waar?

Elke 3e vrijdag van de maand.

De eerstvolgende sessie is op 20 mei 2022.

We beginnen om 08.30 uur en zijn om 10.00 klaar.

De sessie is gratis. Met één maar: als je je aanmeldt dan ben je er ook.
En, we maken gebruik van Zoom en Miro, wees daarop voorbereid!

Schrijf je hier in!

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.